Ola!

21 oktober 2012 - Amsterdam, Nederland

Hoi!

Het eerste bericht van dit blog is een feit. Over 10 nachtjes slapen stap ik in het vliegtuig naar Buenos Aires. Het is een onwerkelijk gevoel dat ik de komende paar maanden van huis ben. Een beetje eng vind ik het ergens ook wel. Wat nu als ik er geen zak aan vind en de overheerlijke saté kroket van de Smullers ondragelijk mis?

Nuja, dan maar wennen aan de Argentijnse Steak... Nog 10 nachtjes slapen dus. De komende vier dagen moet ik nog werken, waarna ik precies een week vrij heb om de laatste voorbereidingen te treffen. Nou ja vrij.... ik moet ook nog al m'n spullen naar m'n ouders verhuizen. M'n huis heb ik namelijk opgezegd. Een vrij grote stap, die helaas niet te vermijden was (ik moest er sowieso uit begin 2013).

Gelukkig zijn de meeste voorbereidingen al getroffen. Ik ben uitgebreid platgespoten door de vriendelijke dames van de KLM travelclinique met een veelvoud aan vaccinaties. Verder heb ik mijn backpack al, die vooral heel goed matcht met m'n felblauwe gore-tex-kijk-mij-eens-ik-ben-een-toerist jas. Het enige dat ik nog moet regelen is een mini reisapotheek met anti-diarree medicijnen, wat pijnstillers en andere essentiële medicijnen.

Dankzij een vriendin uit Amsterdam heb ik zelfs al de eerste contacten gelegd in Buenos Aires. Een Engelse vriend die zij kent van haar trip door Zuid-Amerika woont nu full time in Buenos Aires. 'Charly' heeft me goed op weg geholpen met zijn blog over Buenos Aires (http://livinginbsas.blogspot.com.ar/p/visas.html), vol met handige tips. Als klap op de vuurpijl ben ik zaterdag de 3e ook gelijk uitgenodigd bij hem thuis voor een Halloween-kostuum feestje, bam!

See you in ten days Buenos Aires!

1. Smurfin:
    21 oktober 2012
    Gonna Miss you thats a fact maaaaar ik gun je de wereld grote smurf! Het wordt vast een pracht reis om nooit te vergeten :D
  2. Kimmie:
    31 oktober 2012